پزشکی 90 یزد
پزشکی 90 یزد

 

انیشتین بعدی دنیا یک پسر ایرانی است!!

 

 

دانشمند جوان ایرانی، با تصدی بر کرسی استادی دانشگاه پرینستون- جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد- دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟

نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است.

                    http://www.njaapt.org/Images/2007-2008/NJAAPTSpringMeeting2008/DSC08633.JPG
 
 
پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد.
 
 
 
تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.

دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط 3 بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد 7 بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.
ارکانی به همراه دو فیزیک دان دیگر به نام های دیموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند.
تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل ADD، (Arkani-Dvali-Dimopoulos) شناخته می شود.
اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد.



نظرات شما عزیزان:

مسخ
ساعت12:22---13 شهريور 1391
اقای منصوری شما فرق سوال پرسیدن و قضاوت کردنو میدونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من قضاوتی نکردم سوال پرسیدم تا واسم روشن بشه همین نمیخوام شما رو ناراحت کنم
پاسخ:اتفاقا میدونم .وقتی از من می پرسید که با بودنتون مشکل دارم یعنی که خودتون به این نتیجه رسیدید که من با هاتون مشکل دارم و بعد از من میپرسید .این نوعی قضاوت نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(سو تفاهم نشه من اصلا از رفتن شما راضی نیستم و اصلا حق ندارم که در مورد حضور کسی در وبلاگ ابراز نا رضایتی کنم)


مسخ
ساعت11:26---13 شهريور 1391
شما که میدونستید من قراره برم پس چرا باز نظرای هر مسخو تایید کردید؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:گفتم که یا خودتون نویسنده بشید یا از یکی از نویسنده ها بخوایید نظرات مسخ جعلی رو حذف کنه.من بدبخت از کجا بدونم کدومتون جعلی و کدومتون واقیه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مسخ
ساعت23:34---12 شهريور 1391
اقای منصوری شما با بودن من مشکل دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:میدونید از چی خوشم خوشم میاد؟؟؟از اینکه تا امروز در مورد هر کی هر فکر و نظری که داشتم درست برعکسش از آب در اومد .قبلا اینقدر از اینکه گفتید در مورد کسی دوست ندارید قضاوت کنید ازتون تعریف کردم اما حالا بی دلیل اومدید و این حرف رو میزنید.آخه چرا؟؟ من چه گناهی کردم؟؟؟.چرا من اینقدر بد بختم .


مسخ قدیمی
ساعت14:46---14 مرداد 1391
واقعا که کار زشتیه!


دیگه اسم مستعار هم دزدیدن داره


متاسفمپاسخ:حق با شماست.


نامسخ
ساعت14:44---14 مرداد 1391
خسته شدم از بس مسخ دیدم. بیا اینم یه نامسخ. با تشکر از مسخ واقعی و مسخ قدیمی.



مسخ قدیمی
ساعت13:55---14 مرداد 1391
عزیزی که داری منو سکته میدی اخه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا شدی مسخ واقعی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای محترم چیزی که زیاده اسم مستعار چرا منو اذیت میکنید ؟؟؟؟؟؟؟ اقای منصوری خواهشا تایید کنید حالم خوب نیست.
پاسخ:شما نگران نباشید.واقعا برای من هم جالب هست که یکی اینقدر بی فرهنگ و بی ظرفیت باشه.هرکسی هست حتما میخواد شما رو اذیت کنه. شما ناراحت نباشین خانم مسخ.راستی دوستدارم بدونم که چرا تو نظر قبلیتون گفته بودید که من عوض شدم و به همین خاطر دارم از اسم شما استفاده میکنم؟؟؟؟؟؟؟از چه نظر عوض شدم ؟؟؟؟لطفا صادقانه جواب بدید.


شیما
ساعت12:56---14 مرداد 1391
خواهش میکنم

شما لطف دارین
پاسخ:مرسی.


سروش
ساعت9:35---14 مرداد 1391
مهرداد کلاسای فشرده انقلاب نمیذاشتن من این پست زیبا رو بخونم.خیلی عالی بود.
پاسخ:اره راست میگی .تو که همیشه کلاسا رو میپیچونی .اون کلاسایی که استاد اول حضور و غیاب میکنه پنج دقیقه اول حاضری میزنی و میری اون کلاسایی هم که استاد آخر کلاس حضور و غیاب میکنه پنج دقیقه آخر وارد کلاس میشی و با استاد هم حال و احوال میکنی که خوب بفهمه تا حالا غایب بودی و بعد هم با کلک حاضری میزنی و دوباره مثل غول چراغ جادو گم میشی.کل ساعات حضورت در هر کلاس 5 دقیقه است و تا حالا 13 جلسه انقلاب داشتیم که میشه 65 دقیقه از کلاس. یعنی کل ساعات حاضریت کمتر از 90 دقیق است که وقت قانونی کلاس هست .پس دیگه کلاس و بهونه نکن مثل مرد بگو شیرازی هستم.


مسخ واقعی
ساعت0:02---14 مرداد 1391
چی بگم والاااااااااااااا

مسخ واقعی
ساعت16:00---13 مرداد 1391
واقعا معذرت میخوام الان عصبانیم بابت حرفی که زدم متاسفمپاسخ:خواهش میکنم

مسخ واقعی
ساعت15:45---13 مرداد 1391
اقای منصوری از اونجایی که شما تغییر کردید به این نتیجه رسیدم که شما دارید با اسم من نظر میذارید
پاسخ:به نظر من این کار زشتی هست که یه نفر اسم کسی رو بدزده.بی ظرفیتی طرف رو میرسونه .حالا من اینجور آدمی هستم؟؟؟؟دوما من از چه نظر تغییر کردم؟؟؟؟؟؟؟به خدا منم گیج شدم .این ورودی ما مثل خونه ارواح میمونه خیلی مرموز هستش.من الان سه ماهه دارم دنبال جواب یه سوال میگردم هیچ کدوم از بچه ها جواب درست نمیدن و میدونم که جواب اصلی رو میدونن.به قول سروش تو ورودی ما دستای پشت پرده زیاده.


مسخ واقعی
ساعت15:42---13 مرداد 1391
بخدا الان سکته میکنم اخه چرا اسممو میدزدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:عذر خواهی میکنم ایندفعه دیگه نمیدونم کی اسمتون رو دزدیده..........


مسخ
ساعت15:20---13 مرداد 1391
مرسی تشکر
پاسخ:ممنون از لطفتون سرکار خانم.


شیما
ساعت14:54---13 مرداد 1391
واقعا باعث افتخاره
پاسخ:صد در صد.مرسی از اینکه که واسه ی پستای من و بقیه دوستاتون وقت میذارید.


مسخ
ساعت14:31---13 مرداد 1391

قبلا خونده بودم افرین به اقا نیما .ممنون ازشما.شما یه کم بد اخلاق شدیداااااا

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چیکار کردم مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, توسط مهرداد منصوری |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.